למה חשוב לבנות תוכנית עסקית בטרם היציאה לדרך?

ראשית כל, ננסה להבין מהי תוכנית עסקית? תוכנית עסקית הינה אחד השלבים הקריטיים ביותר בהקמת העסק שלכם, בתכנון לטווח הארוך שלו, תוך כדי התבססות על תוכנית מסגרת ממנה נגזרים היעדים עבור הטווח הקצר והמטלות לביצוע. היא מהווה מעין מסמל בעל משמעות ניכרת, אשר עליו יתבססו משקיעים פוטנציאליים האם כדאי להם להשקיע במיזם שלכם או לא ומוסדות כלכליים יבחנו לעומק את התוכנית העסקית שלכם, אם תבקשו מהם מקורות מימון.

מחקרי שוק

אחד מן התנאים הבסיסיים בהקמת עסק חדש, הינו תכנון מבעוד מועד עוד בטרם הקמתו. בתכנון עליכם להביא בחשבון את הנושאים העסקיים בעלי המשמעות, כמו למשל – היכן תמוקם החברה שלכם, כמה כסף נדרש כדי לפתוח את העסק שלכם, מי ינהל אותו, בכמה תמכרו את המוצרים שלכם, איך להגיע ללקוחות פוטנציאליים וכיוצא בזה.

מה הם הפרמטרים אשר מרכיבים את התוכנית העסקית?

תוכנית עסקית היא בעלת שלושה פרמטרים בסיסיים, כדלהלן –

  • ניהול – יש לייחס חשיבות עליונה לתחום הניהול של החברה שלכם. הניהול יבוצע אך ורק על ידי המנהל של החברה, ולא יבוצע בידי עובדיה, לקוחותיה או לחלופין ספקיה. התוכנית העסקית מתווה חלוקת סמכויות, מבנה ארגוני מיטבי וכן נוהלי עבודה נדרשים.
  • הצד הפיננסי של התוכנית העסקית – תחום זה חייב להיות מתוכנן מלכתחילה וברור ככל שניתן. תזרים מזומנים – מטרתו לתכנן בדיוק כמה כסף נכנס לעסק שלכם, לעומת כמה כסף יוצא מהעסק שלכם. ההכנסות מקורן ממחזור המכירות שלכם וההוצאות מקורן בכל מיני עלויות שוטפות, כמו למשל – מימון, שכר דירה, תשלום לספקים, ארנונה, משכורות לעובדים, חשבונות חשמל וכיוצא בזה.השקעה התחלתית – כל חברה חדשה צריכה השקעה בהתחלה. ההוצאות בהתחלה הן רבות, כמו למשל – הוצאות שיווק, מיתוג, הכנסת ריהוט, בניית אתר אינטרנט וקידומו במנוע החיפוש של גוגל וכיוצא בזה.כל זה צריך להיכלל בתכנון של הכספים, כדי שתוכלו לוודא שהכסף אשר נמצא באמתחתכם, לפני הקמת החברה שלכם, יספיק לטווח הארוך.דו"ח רווח והפסד – יש לבנות אותו, לרבות צפי עתידי של המכירות. הדבר בעל משמעות מרובה, מכיוון שכך תוכלו לדעת בוודאות אם החברה שלכם מפסידה כסף וכן תוכלו לערוך פעולות להטבת המצב.
  • מכירות ופרסום של החברה שלכם – אחד האתגרים הגדולים העומדים לפניכם הוא גיוס של קהל היעד שלכם. עליכם לבצע זאת באמצעות מבחר של פעולות, כמו למשל – פרסום בכל אמצעי המדיה – רשתות חברתיות, רדיו, טלוויזיה, אינטרנט, שילוט וכיוצא בזה. ללא השיווק של החברה שלכן, לא תצליחו לגייס מספיק כסף, עבור תשלום ההוצאות הכרוכות בניהול חברה.

 

בהצלחה 👍

מאמרים אחרונים

מה זה Go To Market?

מה זה Go To Market?

כשחברה או יזם רוצים להשיק מוצר חדש, הם נדרשים לדרך פעולה ברורה. הדרך הזו נקראת Go To Market (בקיצור: GTM), והיא בעצם אסטרטגיה שנועדה להכניס

להמשך קריאה »

ניווט מהיר

תפריט נגישות