דוגמאות למודל עסקי באפליקציה

■  יש לכם רעיון מעולה לאפליקציה שימושית שיכולה לשפר את חיי היומיום? חושבים שהצלחתם לחשוב על אפליקציה ייחודית שתצליח לשבור את תקרת הזכוכית? ■  

כותבת ליאת מזרחי

הנה כמה צעדים שיעזרו לכם לבחור מודל עסקי לאפליקציה שמתאים לכם:

איזה סוג האפליקציה שלך? – מדובר באפליקציה שמורידים אותה בחינם או בתשלום?

  1. אם היא חינמית – על איזה סוג של מודלים עסקיים תצטרכו ללכת?
  • מודל הפרימיום – תוספות בתשלום בתוך האפליקציה החינמית שדרכן תוכלו לייצר הכנסות. כמו למשל, תוכנת ההזדקנות שמראה לך איך אתה נראה כאדם מבוגר היא חינמית אבל אם תרצה לראות את עצמך באפליקציה עם איפור או צבע שיער שונה, תצטרך לשלם על תוספות הפרימיום האלו.
  • מודל העברת מידע לגורם שלישי – זאת שיטה שנויה במחלוקת שדובר עליה הרבה לאחרונה בתקשורת. הרגלי הצריכה והשימוש של המשתמשים שלכם באפליקציה יכולים להוות "ליד" שימושי לגורם שלישי. למשל, אם יש לכם אפליקציה לחיפוש דירות באיזור תל אביב, אתם יכולים למכור לחברת הובלות באזור את פרטי המשתמש שיכול להיות שיצטרך הובלה. כל זאת, כמובן, צריך להיעשות באישור המשתמש. לכן תמיד יש צורך בהרשאות שהמשתמש נותן לבעלי האפליקציה לפני תחילת שימוש.
  • מודל המודעות – בהרבה אפליקציות של משחקים, למשל, שקיימות היום בשוק יש מודעות שמופיעות בין לבין שלבים שאתה משחק בהם או אם אתה רוצה להשיג "חיים" נוספים כדי לעבור שלב, האפליקציה מתנה את נתינת החיים הנוספים בתנאי שתצפה במודעת פרסום שאתה לא יכול לדלג עליה למשך פרק זמן מסוים. זאת שיטה של האפליקציה לייצר הכנסות ועדיין לקרוא לעצמה אפליקציה חינמית.

דוגמאות למודל עסקי באפליקציה

אם היא בתשלום?

מודל הפרימיום – בהמשך למודל הפרימיום שמוצע באפליקציה חינמית, ישנן הרבה אפליקציות שמציעות גרסה "דלה" (Lite) שניתנת בחינם למשתמשים וגרסה מלאה (Premium) שמכילה יותר תוכן ואפשרויות פעולה. למשל, אם יש לך אפליקציה שמקליטה שיחות נכנסות ויוצאות, הגרסה הדלה תאפשר לך זמן מסוים של שיחה לפני שהיא תפסיק לעבוד לעומת הגרסה המלאה שתאפשר לכם שטח אחסון מירבי ותקליט לכם את כל השיחות הנכנסות והיוצאות במלואן.

דברים חשובים שיש לקחת בחשבון

ברגע שאפליקציה מצליחה ומתחילה להכניס משתמשים רבים ומייצרת מודל הכנסות, כך גם האיומי סייבר על האפליקציה עולים! במידה והאפליקציה נפרצת הגולשים יאבדו אמון מלא בה והיא לא תהיה שמישה יותר, כאן נכנס לתמונה סקטור שלם של אבטחת מידע ועלויות מבדקי חדירה וסייבר לאפליקציה (קראו עוד על: Penetration test) העלויות גבוהות וצריכות להיות משוכללות במודל העסקי.

אחרי שאבחנתם איזה סוג של מודל עסקי לאפליקציה הכי מתאים לכם, השלב הבא הוא ליצור בשבילה תוכנית עסקית מפורטת ולהתחיל לגייס עבורה משקיעים.

בהצלחה!

מאמרים אחרונים

מה זה Go To Market?

מה זה Go To Market?

כשחברה או יזם רוצים להשיק מוצר חדש, הם נדרשים לדרך פעולה ברורה. הדרך הזו נקראת Go To Market (בקיצור: GTM), והיא בעצם אסטרטגיה שנועדה להכניס

להמשך קריאה »

ניווט מהיר

תפריט נגישות