אורך של תקציר מנהלים

■  תקציר מנהלים מהווה את אחד מהמסמכים החשובים ביותר הנלווים לכל דו"ח, מסמך או תכנית עסקית, ולפיכך, כתיבתו ועריכתו חייבת להיעשות אך ורק לאחר השלמת הכתיבה של המסמך המורחב אליו מצורף תקציר המנהלים מתחילים ■  

כותבת ליאת מזרחי

כתיבה של תקציר מנהלים מחייבת היכרות מעמיקה עם כל אחד מהנושאים המופיעים במסמך המורחב, וזאת בהתאם לתובנות השונות המופיעות במסמך המורחב ובהתאם למטרת המסמך.

אורך של תקציר מנהלים משתנה בהתאם להיקפו ואורכו של המסמך המורחב, כאשר ברוב המקרים, אורך של תקציר מנהלים נע בין 5 ל-10 אחוזים מאורכו של המסמך המורחב. לפיכך אורכו איננו חייב להופיע על גבי עמוד מסמך אחד וניתן להרחיבו גם ל-2 או שלושה עמודי מסמך במידת הצורך.

מהו האורך של תקציר מנהלים
אורך של תקציר מנהלים נע בין 5 – ל-10 אחוזים מאורכו של המסמך המורחב.

◄ טיפים מעשיים לכתיבת תקציר מנהלים

במידה וגם אתם נדרשים לכתוב תקציר מנהלים למשקיעים בזמן הקרוב, אנו ממליצים לכם ליישם כל אחד מהטיפים הבאים:

  1. קראו היטב את המסמך המורחב שלגביו אתם נדרשים לכתוב תקציר מנהלים וגשו למלאכת כתיבת התקציר רק לאחר שהבנתם בצורה הרחבה והמעמיקה ביותר את כל הנושאים המופיעים במסמך המורחב.
  2. הגדירו מראש את קהל היעד העתיד לעיין בתקציר המנהלים – ככל שתדעו יותר על קהל היעד העתיד לעיין בתקציר המנהלים, כך תוכלו למקד את עיקרי התקציר בהתאם לנושאים הרלוונטיים לקהל היעד.
  3. הסתייעו במבנה מקובל ונפוץ של תקציר מנהלים – מבנה זה מורכב ממספר ראשי פרקים באמצעותם ניתן לכלול את כל הנושאים המרכזיים בהם עוסק המסמך המורחב וסיום לצרף פסקת סיכום תמציתית לצד פסקת המלצות בהתבסס על נתונים ועובדות שונות מתוך המסמך המורחב בהתאם לאופיו ומטרותיו.
  4. הקפידו על הגהה ועריכה של התקציר – תקציר מנהלים חייב להיות קריא וברור ולכן חשוב לערוך הגהה ועריכה של התקציר לפני הצגתו. ברוב המקרים, מומלץ להטיל את משימת העריכה וההגהה על אדם שלא היה מעורב בתהליך כתיבת המסמך המורחב והתקציר וזאת על מנת לבדוק האם התקציר מנוסח בצורה כזו המאפשרת הבנה מלאה של עיקרי הדברים במסמך המורחב באמצעות התקציר.
  5. בדקו האם אורך של תקציר מנהלים אינו עולה על 5-10 אחוזים מכמות המלל במסמך המורחב.

בהצלחה!😁

מאמרים אחרונים

מה זה Go To Market?

מה זה Go To Market?

כשחברה או יזם רוצים להשיק מוצר חדש, הם נדרשים לדרך פעולה ברורה. הדרך הזו נקראת Go To Market (בקיצור: GTM), והיא בעצם אסטרטגיה שנועדה להכניס

להמשך קריאה »

ניווט מהיר

תפריט נגישות